Forum Lochy i Smoki Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Artefakty Szass-Tama Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Necromancer
Administrator



Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 419 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z Undercity

PostWysłany: Sob 20:08, 22 Paź 2005 Powrót do góry

Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Siedzisko Thakorsila to niezwykle potężne artefakty i radzę Ci, drogi Mistrzu Podziemi, używać ich z rozwagą.


Kula Martwego Księżyca

Jest to błyszcząca, czarno-fioletowa kula, która zdaje się pochłaniać otaczające ją światło, a jej kolory niepokojąco falują na jej powierzchni jak olej na wodzie. W miejscu, w którym się znajduje, w powietrzu czuć potężną aurę smutku i przygnębienia. Kiedy ktoś zaryzykuje dłuższe spojrzenie, ujrzy na powierzchni kuli zniekształcone, niejako martwe oblicze księżyca.
Wieki temu czarodziej - potężny król-zaklinacz Larloch z królestwa Netheril stworzył ten artefakt, by kontrolować umysły swych dworzan, odkrywać plany swych wrogów oraz przyzywać potężne byty z Zewnętrznych Planów. Artefakt służył mu dobrze, a on sam rządził przez wiele lat, stając się w końcu liczem.
Larlochowi udało się przetrwać upadek imperium Netheril i do tej pory zamieszkuje w swej siedzibie zwanej powszechnie Kryptą Czarnoksiężnika. Do tej pory wiadomo o szesnastu Czerwonych Czarnoksiężnikach, którzy zapuścili się do krypty w poszukiwaniu skarbów Larlocha. Jedynym, który wyszedł cało z tej próby był Szass Tam - Zulkir Nekromancji. W czeluściach siedziby netheryjczyka obaj liczowie zawarli tajemniczą transakcję, w wyniku której Szass Tam stał się bogatszy o kilka potężnych magicznych przedmiotów, między innymi o Kulę Martwego Księżyca. Zulkir użył mocy kuli do uwolnienia lorda tanar’ri - Eltaba, a następnie spętał go za pomocą innego potężnego artefaktu - Siedziska Thakorsila. Kto wie, do jakich niecnych celów użyje Szass Tam potęgi posłusznego swej woli Eltaba.

Stałe działanie: Działa jak Kryształowa Kula z Prawdziwym widzeniem.

Działanie wywołane: Właściciel Kuli Martwego Księżyca może rzucać następujące zaklęcia: Dominacja (3/dzień), Masowy urok (1/dzień), Ożywienie umarłego (3/dzień) i Zauroczenie osoby (5/dzień).

Dodatkowo właściciel Kuli może przyzwać jednego Tana'ri, Yougolotha lub Baatezu i zmusić go do wypełnienia jakiegoś zadania (udany rzut na Wolę ST 30 pozwala ofierze oprzeć się rozkazowi). Po wykonaniu zadania istota wraca do swego rodzinnego planu. W danym momencie może być przyzwana tylko jedna z podanych istot. Jeżeli przyzwana istota ma poniżej 5 KW, Kula nie może być użyta do przyzwania kolejnej przez 10 dni, jeżeli ma 5-10 KW - przez miesiąc, a gdy ma powyżej 10 KW - przez pełny rok.

Sugerowane sposoby zniszczenia:

Kula musi zostać pożarta przez Tarrasque lub Wielkiego Feyra;
Kula musi zostać przetransportowana na plan Arborea lub inny Zewnętrzny Plan dobra i zniszczona przez jednego z zamieszkujących tam bogów;
Kulę mogą zniszczyć potężne zaklęcia Wysokiej Magii, którą posługują się jedynie elfy z wyspy Evermeet.
Poziom czarującego: 25; Waga: 4 kg


Siedzisko Thakorsila

Siedzisko Thakorsila jest jednym z wielu magicznych przedmiotów wyniesionych przez Szass Tama z Krypty licza Larlocha. Jest to masywny, kamienny, wspaniale zdobiony tron, którego oparcie i poręcze zostały wykonane na kształt powykręcanych smoków, a nogi na kształt chciwych pazurów. Gdy podczas Rytuału bliźniaczych płomieni powstanie pierwsza z Run Chaosu, wokół tronu pojawia się wielka, dziewięciościenna, kryształowa piramida, która więzi ofiarę w swym uścisku. Ofiara nie może uciec, dopóki istnieje choć jedna runa.
Gdy lord bateezu o imieniu Orlex rządził starożytnym królestwem Yhalvia, banda renegackich czarodziejów dowodzona przez arcymaga Thakorsila stworzyła ten przedmiot, by uwięzić i zniewolić diabła. Na nieszczęście ich plan wymagał wielokrotnego użycia złej magii (choćby poświęcanie istot o dobrym charakterze) i w konsekwencji po uwięzieniu Orlexa i zniewoleniu go dzięki Runom Chaosu, rada magów stała się równie okrutna, co poprzedni władca Yhlavii. Orlex został wygnany do innych planów gdy artefakt zaginął. Mówiono, że został zniszczony, lecz naprawdę znalazł się w posiadaniu króla–zaklinacza Larlocha, który jednak nigdy go nie użył. Podczas spotkania z Szass Tamem, Larloch uznał, że artefakt może lepiej przysłużyć się zulkirowi niż jemu i podarował mu go. Tam wrócił do Thay i szybko wykorzystał Siedzisko Thakorsila i uwięził demona Eltaba.
Siedzisko zostało stworzone jako narzędzie zniewolenia. Pierwotnie stworzone by służyć dobru, zostało wykorzystane przez siły zła.
Siedzisko Thakorsila ma na szczęście wiele ograniczeń czyniących je trudnym w użyciu. Po pierwsze istota mająca być więziona musi zostać zmuszona do tego, aby na siedzisku usiąść. Jeśli istota nie spocznie na nim z własnej woli lub gdy zostanie do tego zmuszona podstępem, przysługuje jej rzut na wolę (ST 25) w momencie rozpoczęcia rytuału. W wypadku niepowodzenia, istota zostaje magicznie przykuta do tronu, uniemożliwiając jej jakiekolwiek działanie. Istotom magicznie zmuszonym do spoczynku na Siedzisku Thakorsila (np. kontrolowanym za pomocą Kuli Martwego Księżyca) nie przysługuje rzut na Wolę - są one automatycznie spętane. Istoty posiadające naturalną odporność na magię mogą również wykonać test na Wolę (ST 25), aby uniknąć zgubnego wpływu artefaktu. Po uaktywnieniu pierwszej runy ofierze przysługuje rzut obronny na Wolę (ST 30). Nieudany wynik oznacza, że istota nadal jest przykuta do krzesła. Test powtarzany jest za każdym razem, gdy uaktywni się kolejna runa rytuału (za każdą kolejną uaktywnioną runą ST testu wzrasta o 1, np. dla drugiej runy ST 31, trzeciej 32 itd.).
Gdy zostanie uaktywniona dziewiąta runa, dusza istoty zostaje na stałe związana z artefaktem. Istota może fizycznie opuścić siedzisko, lecz jest całkowicie poddana właścicielowi tronu. Zniewolona istota może być uwolniona jedynie za pomocą wielokrotnego użycia zaklęcia Cud lub Życzenie, dzięki boskiej interwencji lub innym niezwykłym okolicznościom.
Dużym utrudnieniem w używaniu tronu jest fakt, że Rytuał bliźniaczych płomieni jest długi, skomplikowany i wymaga poświęcania coraz potężniejszych istot. Pierwsza runa wymaga poświęcenia człowieka o dobrym charakterze o poziomie 1. lub wyższym, druga runa - o poziomie 2. lub wyższym i tak dalej aż do 9. poziomu.
Podczas trwania rytuału stworzone runy są podatne na zniszczenie lub przemieszczenie. Jakiekolwiek uszkodzenie lub przesunięcie niszczy runę i trzeba ją ponownie tworzyć. Jeżeli wszystkie stworzone już runy zostaną zniszczone zanim rytuał zostanie zakończony, więziona istota zostaje uwolniona. Gdy wszystkie runy zostaną stworzone, mogą zostać usunięte jedynie poprzez zniszczenie krzesła.
Siedzisko Thakorsila ma jeszcze jedną, bardzo potężną właściwość. Jeśli jest aktywne, uniemożliwia użycie jakichkolwiek czarów ze szkoły Wróżenia w obrębie 200 mil. Magiczne przedmioty posiadające właściwości wróżenia (np. Kryształowa Kula) są wtedy bezużyteczne.

Sugerowane sposoby zniszczenia:

Siedzisko Thakorsila może być całkowicie zniszczone uderzeniem broni dzierżonej przez większego boga lub boginię;
Artefakt musi zostać przetransportowany do Otchłani, umieszczony w kuźni księcia balorów - Vrr’mala i tam zniszczony.
Poziom czarującego: 25; Waga: 40kg


Bibliografia:

Forgotten Realms - Spellbound; Anthony Pryor, Michele Carter; 1995, TSR


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)