Forum Lochy i Smoki Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Oko Tyra Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Necromancer
Administrator



Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 419 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Z Undercity

PostWysłany: Sob 20:10, 22 Paź 2005 Powrót do góry

Historia i wygląd: Wokół reliktów związanych z bóstwami Torilu narosło już wiele legend i mitów. Mędrcy od wieków spierają się w kwestii losu tych legendarnych przedmiotów. Wśród mieszkańców Faerunu krążą legendy mówiące o potężnych artefaktach dzierżonych niegdyś przez Bogów, a niekiedy nawet będących efektem walk między nimi. Jedna z takich opowieści mówi o Tyrze - patronie paladynów i bóstwie sprawiedliwości. Tyr został ukarany przez wszechmocnego lorda Ao wykoleniem oka za to, że nie upilnował przed kradzieżą artefaktu zwanego Tablicami Przeznaczenia, co zapoczątkowało serię wypadków nazwanych później Czasem Kłopotów. Istnieje wiele teorii, co do dalszych losów Oka Tyra - wszystkie jak do tej pory niepotwierdzone. Ostatnio jednak miało miejsce wydarzenie, które być może potwierdzi, że Oko Tyra wciąż istnieje i znajduje się w Faerunie. Zdarzeniem tym było odnalezienie potężnego artefaktu, wyglądającego właśnie jak oko, który wykazuje niezwykłe i cudowne właściwości w rękach paladynów. Szczęśliwy dla mieszkańców Faerunu przypadek sprawił, że artefakt trafił do Domu Dłoni Tyra w Thesk i tam przechowywany jest w pilnie strzeżonym miejscu i w największej tajemnicy. Paladyni są podzieleni w swych poglądach, co do pochodzenia artefaktu. Część z nich twierdzi, że jest to faktycznie oko ich ukochanego boga - inna część zaś, że jest to zwykłe ludzkie oko pobłogosławione przez Tyra i należące do któregoś z nieżyjących już kapłanów lub paladynów Bezstronnego Boga. Wszyscy zgodnie jednak twierdzą, że w ich posiadaniu znalazł się prawdziwy skarb oznaczający przychylność Sprawiedliwego. Paladyni zazdrośnie strzegą swego sekretu bojąc się, że wiadomość o jego odnalezieniu dotrze do uszu szpiegów złych organizacji, takich jak Zentharim czy Kult Smoka, które zechcą połakomić się na ten smakowity kąsek.

Działanie: Oko Tyra może być umieszczone w rękojeści dowolnego długiego miecza, przy czym miecz ten nie może być Plugawy lub Chaotyczny oraz nie może mieć złego lub chaotycznego charakteru (jeśli jest inteligentny). Aby to zrobić, wystarczy dotknąć artefaktem rękojeści miecza - artefakt sam wtopi się w broń. Raz włożone, Oko Tyra może zostać usunięte z broni jedynie za pomocą czarów Cud lub Życzenie, albo za sprawą boskiej interwencji). Miecz z wprawionym Okiem Tyra pod każdym względem traktuje się jak Świętego mściciela. Dowolny Święty mściciel, w którego rękojeści umieści się Oko Tyra (ale nie broń, którą traktuje się jak Świętego mściciela dopiero za sprawą umieszczenia artefaktu w rękojeści), przemienia się w prawdziwą maszynę niosącą zniszczenie wszelkiego rodzaju złu, jednak tylko w rękach paladyna (w rękach nie-paladyna pozostaje Świętym mścicielem z dość oryginalną rękojeścią). Dzierżona przez świętego wojownika, broń ta staje się Świętym i prawym długim mieczem +6 i zapewnia premię z usprawnienia +8 do Siły. Każdemu trafionemu przezeń nieumarłemu o KW 10 lub mniej musi powieść się rzut obronny na Wolę (ST 20). Jeśli nieudany, nieumarły zostaje unicestwiony. Miecz zapewnia także dzierżącemu go paladynowi odporność na czary w wysokości 25, oraz pozwala mu rzucić raz w rundzie, w ramach akcji cząstkowej, zaklęcie Rozproszenie magii (jedynie na obszar) lub Rozproszenie zła. Ponadto paladyn trzymający w ręku miecz z wprawionym weń Okiem Tyra nie może być flankowany i traktuje się go tak, jakby posiadał atut Czujność. Wreszcie - właściciel artefaktu stale znajduje się pod działaniem następujących czarów: Ochrona przed złem, Ochrona przed chaosem oraz Ochrona przed negatywną energią (wszystkie na poziomie czarującego 20.).
Jeśli mieczem z wprawionym Okiem Tyra zostanie przelana niewinna krew, lub zostanie on wykorzystany do innego złego czynu, dzierżąca go postać otrzymuje natychmiast 2 negatywne poziomy (zwalczenie: ST 22). Sam artefakt natomiast znika, teleportując się w losowe miejsce na świecie, a miecz, w który Oko było wprawione rozpada się, momentalnie niszczejąc i rdzewiejąc.

Poziom czarującego: 20; Waga: 0,1 kg.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)